Stichting Beheer Gemeenschapshuis Puth (SBGP)

Huishoudelijk reglement

Huishoudelijk reglement Zaal Oud Limburg, Kerkweg 32, 6155NK Puth

Stichting Beheer Gemeenschapshuis Puth – KVK 14066171 – gemeenschapshuisputh@gmail.com

Definities

In dit reglement wordt verstaan onder de verhuurder de Stichting Beheer Gemeenschapshuis Puth (SBGP) gevestigd in Puth en ingeschreven bij de kamer van koophandel nummer 14066171.

De gebruiker in dit document is de huurder van de zaal en/of brasserie en gaat een contractuele verplichting aan met SBGP omtrent de huur en gebruik van de zaal en/of brasserie. Indien de gebruiker geen rechtspersoon is met volledige rechtsbevoegdheid is de ondertekenaar van de overeenkomst in plaats van de huurder hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van alle verplichtingen, welke uit de huurovereenkomst voortvloeien.

‘De gebruiker van Puth’ is een vereniging/stichting als deze activiteiten uitoefent voor en met mensen uit Puth. De gebruiker heeft bestuursleden en leden van Puth en heeft postcode 6155xx als adres of staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel met 6155xx als correspondentie adres.

Een evenement is een activiteit van een dag, een weekend of enkele dagen aaneen geschakeld. De gebruiker (huurder) van een evenement is een niet repeterende gebruiker.

Algemeen

Zaal Oud Limburg is een gemeenschapshuis eigendom van gemeente Beekdaelen waarbij de Stichting Beheer Gemeenschapshuis Puth (SBGP) de exploitatie uitvoert. SBGP stelt de ruimtes op Kerkweg 32 te beschikking voor verhuur bij voorkeur aan gebruikers van Puth. De stichting ontvangt geen subsidies in welke vorm dan ook. Gebruikers zijn verenigingen, stichtingen, particulieren en bedrijven welke voor hun activiteiten tegen betaling van huur gebruik kunnen maken van de zaal en/of brasserie.

Soorten activiteiten

Repeterende activiteiten

Een gebruiker is repeterend als deze wekelijks gebruik maakt van een ruimte minimaal 40x per jaar. De gebruiker voert zelf de bardienst uit. De repeterende gebruiker heeft altijd een sleutel met alarmtag.

Niet repeterende activiteit (evenement)

Een gebruiker is niet repeterend als deze eenmaal per jaar een dagdeel, een dag, een weekend of enkele dagen per jaar een activiteit heeft in de zaal en/of brasserie. De niet repeterende gebruiker kan een vereniging zijn, een stichting, particulier of bedrijf. De niet repeterende gebruiker kan een tijdelijke sleutel krijgen.

Tarieven en reserveringen

De gebruiker betaalt huur per dagdeel per ruimte. De ruimtes welke gehuurd kunnen worden zijn de zaal en de brasserie. De dagdelen zijn:

Ochtend 08:00<>13:00

Middag 13:00<>18:00

Avond 18:00<>23:00

De huurkosten1 per dagdeel per ruimte (zaal/brasserie) zijn:

€ 35,= voor gebruiker, repeterend, van Puth.

€ 50,= voor gebruiker, niet repeterend, van Puth.

€ 100,= voor gebruiker, particulier, bedrijf of anders.

De repeterende gebruiker sluit een contract af met SBGP en reserveert een dagdeel en een ruimte voor het gehele jaar. In dit contract worden betalingsafspraken vastgelegd en een totaalprijs voor een jaar.

De niet repeterende gebruiker doet minimaal 2 maanden vooraf aan het evenement een reservering. SBGP sluit een contract af met de gebruiker voor het evenement. Denk een tijdig aanvragen van noodzakelijke vergunningen voor de gebruiker. Bij het gebruik van de gehele accommodatie (evenement) wordt een prijsvoorstel gedaan door de SBGP m.b.t. de huur. SBGP heeft tekeningen (plattegrond) van zaal en brasserie indien nodig voor vergunningaanvraag.

Reserveringen kunnen gedaan worden via: gemeenschapshuisputh@gmail.com

Betalingen en drank en eten,

De consumptie prijs is € 2,50 voor een munt. De munten kunnen gekocht worden via een wisselautomaat met alleen pinbetaling. Alle consumpties die gebruikt worden tijdens de activiteiten worden betaald.

Per ingeleverde munt ontvangt de gebruiker een vergoeding. Deze vergoeding geldt alleen voor een elke repeterende gebruiker en voor elke niet repeterende gebruiker met status ‘gebruiker van Puth’. Particulieren en bedrijven ontvangen geen vergoeding. Bij grote evenementen verkoopt SBGP de munten of consumptiebonnen centraal vanaf een plek in de zaal of brasserie.

De repeterende gebruiker ontvangt maandelijks een overzicht met aantal ingeleverde munten. Halfjaarlijks of jaarlijks worden de munten en huur verrekend met de betreffende gebruiker. De niet repeterende gebruiker ontvangt binnen 2 weken na het evenement een credit of debet nota met de verrekening van de huur en de ingeleverde munten/bonnen. Alle betalingen zijn giraal.

De gebruiker mag geen drank meenemen voor consumptie tijdens hun activiteit voor hun bezoekers. In de zaal en brasserie mogen geen snacks gewarmd worden met eigen meegenomen apparatuur. Etenswaar/snacks voor bezoekers tijdens het evenement wordt eerst afgestemd met de stichting ter goedkeuring. Eten voor medewerkers en personeel is natuurlijk toegestaan tijdens een evenement.

Voor repeterende gebruikers is er altijd voldoende bier en fris aanwezig in de koeling. Meens Dranken Puth zorgt voor voldoende voorraad drank. Bij een evenement zullen er aparte afspraken gemaakt worden m.b.t. drank.

Veiligheid, voorschriften, overlast aansprakelijkheid

De gebruiker huurt in basis alleen een of meerdere ruimtes van SBGP voor het uitoefenen van haar activiteit. De gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het organiseren van de activiteit of evenement. Dit betekent dat de gebruiker verantwoordelijk is voor de beschikbaarheid van EHBO en/of BHV indien dit van toepassing.

De repeterende gebruiker kan gebruik maken de SVH-certificaat (Sociale Hygiëne) van de bestuursleden van de stichting. De stichting stemt dit af met de repeterende gebruikers. Elke activiteit (evenement) waarbij een evenementenvergunning nodig is zorgt de gebruiker voor eigen SVH-gecertificeerde medewerkers. De repeterende en niet-repeterende gebruiker zorgen voor eigen vrijwilligers voor bardienst en/of obers. Voor particulieren en bedrijven gelden andere gebruikersvoorschriften en dit is maatwerk.

Eigen meegenomen materialen moeten voldoen aan de brandweer voorschriften. Persoonlijke schade van gasten en schade in de ruimte(s) zijn ter verantwoording van de gebruiker. Het is verboden om aan gasten onder de 18 jaar alcohol te schenken. Het schenken van alcoholische dranken mag alleen door personen van 21 jaar en ouder.

Het spreekt voor zich dat de gebruiker met gasten probeert zo weinig mogelijk hinder en overlast te bezorgen aan anderen. Dit geldt richting andere gebruikers en richting omwonenden, zowel binnen de accommodatie als rondom.

In de brasserie is een BumaStemra-licentie aanwezig voor alleen achtergrondmuziek. Het vertonen/streamen van films en het afspelen/streamen en/of live brengen van muziek is ter verantwoording van de gebruiker.

Ruimtes en inventaris en apparatuur

In de accommodatie is een basisinventaris voor maximaal 100 gasten en een dekkend wifi netwerk. In de zaal en brasserie zijn er voldoende brandblussers aanwezig welke jaarlijks gekeurd worden. Bij elke bar hangt een overzicht van de betreffende ruimte met nooduitgangen. Een vaste beamer met scherm is aanwezig in de zaal. Voor grote evenementen zijn voldoende stoelen, tafels en statafels aanwezig. In de zaal en brasserie is een geluids- en alarminstallatie aanwezig. De SBGP zorgt voor schone ruimtes en toiletten voor aanvang van de activiteit of evenement. De ruimtes zijn verwarmd en onderhouden.

Indien de gebruiker eigen apparatuur of ingehuurde apparatuur (muziek en licht) gebruikt tijdens de activiteit of evenement dan is de gebruiker verantwoordelijk voor schade en diefstal. Schade veroorzaakt aan gasten door eigen en ingehuurde apparatuur is ter verantwoording van de gebruiker.

Elke repeterende gebruiker ruimt de betreffende ruimte op. Dit betekent vloer geveegd, bar gepoetst, glazen gespoeld en servies afgewassen. Verenigingen met blaasinstrumenten maken na elke repetitie de vloer schoon met een mop i.v.m. hygiëne. De laatste bezoeker van de gebruiker doet alle verlichting uit en sluit alle deuren en zet het alarm aan.

Voor evenementen worden aparte afspraken gemaakt per gebruiker m.b.t. poetsen en/of de gebruiker doet zelf poetsen. Bij evenementen met sterk vervuilend karakter worden extra kosten verrekend i.v.m. grote afval en extra container kosten. Schade aangebracht tijdens het evenement aan inventaris en andere spullen zullen in rekening gebracht worden.

Klachten

Bij klachten over het gebruik van de ruimtes, de voorzieningen, klachten omtrent andere gebruikers, vrijwilligers of andere zaken kunt U contact opnemen met: raygielen@gmail.com of gemeenschapshuisputh@gmail.com

Slotbepaling

In alle gevallen waarin de wet, de statuten en dit huishoudelijk regelement niet voorziet beslist het bestuur van SBGP. De verschillende tarieven (huur, consumptie en vergoeding) worden jaarlijks voor het ingang van 1 januari van het nieuwe jaar bepaald. Bij wijzigingen ontvangt iedere gebruiker een email met een aangepast reglement.

Het bestuur Stichting Beheer Gemeenschapshuis Puth